Titkos Írói szövetség
2014. szeptember 10., szerda @ 9:10






Réka: "El kéne mellé egy béta mert vannak szövegproblémák (szóismétlés vagy fura mondat), de elég ígéretes."


Enikő: "Szerintem a partra vetett hal nem éppen egy szikla felé igyekszik. kicsit összezavart ez a része, egyébként nagyon érdekesnek ígérkezik. kíváncsi vagyok arra, hogyan oldod meg a világ feletti uralmat, nagy fába vágtad a fejszédet ezzel a világháborúval, remélem rendesen felépítetted a múlt eseményeinek miértjeit és hogyanjait, mert könnyen belezavarodhat az ember."

Mariann: "Nem erre számítottam, őszintén megmondva. Helyenként nem jó a szövegszerkezet. Kettőspont után nem kell nagybetűvel kezdeni, és ott, hogy ".... jelenik egy fiú.. - Egy srác, ki az első...." ne tegyél kötőjelet, mert semmi értelme nincs. "...egy blézert eresztettem testemre...." minden ember, aki ír próbál olyan szavakat használni, ami egy másikat helyettesít, hogy ne legyen sok szóismétlés, de ne essünk át a ló másik oldalára. Nincs semmi gond azzal, ha azt írod, hogy "egy blézer vettem fel", mert semmilyen ruhát nem tudunk a testünkre ereszteni. Annak benne hibák. Mielőtt kiteszed olvasd át, és miután kitetted, akkor is nézd át még egyszer, hogy biztos legyél a pontosságodban. Mivel itt a jövőről van szó (III. Világháború, ami még nem következett be), a nékem szó nem ideillő. Ezt régen használták, még Petőfi és Arany János korában, mára már elkallódott, nem használjuk. A jövőben pedig mégannyira sem fogjuk, mint most. "...az egyik kedvenc sziklám felé tartottam.." Nyugodtan mondd el bővebben. Kiegészítheted egy olyannal, hogy "Az egyik kedvenc helyem felé tartottam, ami egy tenger melletti hely lábánál fekszik, majd ott leültem egy sziklára, mint minden délután." Így jobban megérti az olvasó is, mert egy pár percet el lehet azon töprengeni, hogy az embernek miért van egy kedvenc sziklája, vajon mi értelme? 
Prológust akkor írunk, ha fel kell vezetni a történetet ahhoz, hogy megértsük az egész lényegét. Például a te történeted prológusába azt lett volna érdemes beleírni, hogy miért, és miként akarják elindítani a III. Világháborút, de amit te írtál simán írhattad volna az első fejezetbe/részbe szerintem. Néhol rossz helyre rakod a vesszőket: ahova vesszőt tesz az író, ott az olvasó levegőt vesz. Próbáld felolvasni, és ott egy kis levegőszünetet tartani, ahol vessző van. Érezni fogod, hova kell, és hova nem. Te folyton a polgármestert emlegeted, de mivel nem csak egy faluból/városból áll egy ország, a miniszterelnököt, vagy királyt kellene szóba hozni. 
"És ha igen, képes lennék arra, hogy emberek haljanak meg a szemem előtt? Soha."
Ez egy elég furcsa mondat lett. Inkább a szereplő képes lenne-e végignézni, hogy a szeme előtt halnak meg emberek formában kellene nézni.

Reméljük, hogy tudtunk neked segíteni az építő kritikának szánt véleményeinkkel. 
További jó írást! A TÍSZ csapata
© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03